Hraje se podle Homebrew vytvořeného z pravidel Dungeons and Dragons z roku 2014, s následujícími změnami níže.

Magie:

  1. Sesílání kouzel na veřejnosti je stigmatizováno, postava může být souzena za čarodějnictví
  2. Magické sloty nejsou obnovitelné odpočinkem. Slot se získá užitím magického materiálu, který umí vyrobit například bylinkářky či někteří alchymisté (jen NPC)
  3. Pokud schopnost povolání dává postavě možnost obnovit spell slot, můžete tak učinit bez zdroje magické energie (např. Arcane Recovery u Wizarda nebo Font of Magic – Flexible Casting u Sorcerera)
  4. Kouzla mají efekt i při neúspěšném hodu (cíl uspěje na záchranný hod, nebo se netrefíte na spell attack) – neplatí pro cantripy
  5. Za libovolné užití spell slotu postava zaplatí úroveň slotu × k4 životů
  6. Neplatí žádné pravidlo (mimo schopností povolání), které by umožňovalo seslání kouzla bez spell slotu
  7. Cantripy fungují zdarma bez změny pravidel (mohou mít neúspěch)

Božstva a náboženství:

  1. Existuje jeden bůh a jedno náboženství – středověká střední Evropa, jeden Bůh, křesťanství
  2. Pro potřeby povolání (třeba Cleric či Paladin) použijte křesťanské svaté místo rozličných bohů a entit

Pro tvorbu postav použijte Player’s Handbook, Xanathar’s Guide to Everything a Tasha’s Cauldron of Everything.

Postavení postav:

  • Pracujete pro královského prokurátora, jste jeho vyšetřovatelé
  • Můžete pocházet z nižší šlechty, nebo být 5. potomkem lépe postaveného šlechtice, který ale už nic nezdědí, mohli jste získat pozici svobodného pána / paní za zásluhy

Tvorba v DND Beyond:

  • Sources
    • Expanded Rules
    • 2014 Core Rules
    • Legacy
  • Optional Class Features
  • Customize Your Origin
  • Hit Point Type
    • Fixed (plná kostka na 1. úrovni, polovina zaokrouhlena nahoru na dalších)
  • Abilities
    • Point buy – 27 bodů
  • Důležité
    • Vybírejte vždy varianty všeho označené jako 2014 Core Rules nebo Expanded Rules

Rasy:

  • Libovolná z PHB mimo Dragonborn a Tiefling
  • Custom Lineage z Tasha’s

Dovednosti:

  • Aby postava mohla mít Proficiency v dovednosti Arcana, musí mít vojenský nebo církevní background
  • Aby postava mohla mít Proficiency v dovednosti Religion, musí mít církevní background

Jazyky:

Vybírejte z následujícího seznamu. Postavy neumí automaticky číst a psát, je potřeba se to naučit místo jednoho jazyka. Neexistuje Common jazyk, je potřeba si vybrat. Vybírejte tak, aby se družina běžně domluvila.

  • Čtení a psaní (lze se naučit místo jednoho jazyka)
  • Čeština (common pro Čechy)
  • Polština (common pro Poláky)
  • Němčina (diplomatický jazyk)
  • Latina (jazyk učenců – postava musí mít background zajišťující vzdělání)
  • Dwarfish (lokální)
  • Elvish (lokální)
  • Starogermánština (pro studium mýtů)
  • Staroslovanština (pro studium mýtů)
  • Druid (podle pravidel)
  • Thieves Cant (podle pravidel)

Featy:

  • +1 feat do začátku
  • V DND Beyond – po vytvoření postavy, Features & Traits, úplně dole Manage Feats – přidejte si Feat

Úroveň:

  • Postavy začínají na 3. úrovni. Na této úrovni jsou postavy profesionály ve svém oboru

Výbava:

  • Podle pravidel mimo kouzelných předmětů (ani svitky a lektvary)
  • Můžete mít “fine clothes”, i pokud vám to background nedává
  • Můžete mít meč nebo jinou obdobnou zbraň, neboť slouží i jako symbol vašeho původu či úřadu

Ideální skupina by měla umět pokrýt následující oblasti:

  • Voják
  • Vyjednavač
  • Felčar
  • Učenec