Hraje se podle Homebrew vytvořeného z pravidel Dungeons and Dragons z roku 2014, s následujícími změnami níže.
Magie:
- Sesílání kouzel na veřejnosti je stigmatizováno, postava může být souzena za čarodějnictví
- Magické sloty nejsou obnovitelné odpočinkem. Slot se získá užitím magického materiálu, který umí vyrobit například bylinkářky či někteří alchymisté (jen NPC)
- Pokud schopnost povolání dává postavě možnost obnovit spell slot, můžete tak učinit bez zdroje magické energie (např. Arcane Recovery u Wizarda nebo Font of Magic – Flexible Casting u Sorcerera)
- Kouzla mají efekt i při neúspěšném hodu (cíl uspěje na záchranný hod, nebo se netrefíte na spell attack) – neplatí pro cantripy
- Za libovolné užití spell slotu postava zaplatí úroveň slotu × k4 životů
- Neplatí žádné pravidlo (mimo schopností povolání), které by umožňovalo seslání kouzla bez spell slotu
- Cantripy fungují zdarma bez změny pravidel (mohou mít neúspěch)
Božstva a náboženství:
- Existuje jeden bůh a jedno náboženství – středověká střední Evropa, jeden Bůh, křesťanství
- Pro potřeby povolání (třeba Cleric či Paladin) použijte křesťanské svaté místo rozličných bohů a entit
Pro tvorbu postav použijte Player’s Handbook, Xanathar’s Guide to Everything a Tasha’s Cauldron of Everything.
Postavení postav:
- Pracujete pro královského prokurátora, jste jeho vyšetřovatelé
- Můžete pocházet z nižší šlechty, nebo být 5. potomkem lépe postaveného šlechtice, který ale už nic nezdědí, mohli jste získat pozici svobodného pána / paní za zásluhy
Tvorba v DND Beyond:
- Sources
- Expanded Rules
- 2014 Core Rules
- Legacy
- Optional Class Features
- Customize Your Origin
- Hit Point Type
- Fixed (plná kostka na 1. úrovni, polovina zaokrouhlena nahoru na dalších)
- Abilities
- Point buy – 27 bodů
- Důležité
- Vybírejte vždy varianty všeho označené jako 2014 Core Rules nebo Expanded Rules
Rasy:
- Libovolná z PHB mimo Dragonborn a Tiefling
- Custom Lineage z Tasha’s
Dovednosti:
- Aby postava mohla mít Proficiency v dovednosti Arcana, musí mít vojenský nebo církevní background
- Aby postava mohla mít Proficiency v dovednosti Religion, musí mít církevní background
Jazyky:
Vybírejte z následujícího seznamu. Postavy neumí automaticky číst a psát, je potřeba se to naučit místo jednoho jazyka. Neexistuje Common jazyk, je potřeba si vybrat. Vybírejte tak, aby se družina běžně domluvila.
- Čtení a psaní (lze se naučit místo jednoho jazyka)
- Čeština (common pro Čechy)
- Polština (common pro Poláky)
- Němčina (diplomatický jazyk)
- Latina (jazyk učenců – postava musí mít background zajišťující vzdělání)
- Dwarfish (lokální)
- Elvish (lokální)
- Starogermánština (pro studium mýtů)
- Staroslovanština (pro studium mýtů)
- Druid (podle pravidel)
- Thieves Cant (podle pravidel)
Featy:
- +1 feat do začátku
- V DND Beyond – po vytvoření postavy, Features & Traits, úplně dole Manage Feats – přidejte si Feat
Úroveň:
- Postavy začínají na 3. úrovni. Na této úrovni jsou postavy profesionály ve svém oboru
Výbava:
- Podle pravidel mimo kouzelných předmětů (ani svitky a lektvary)
- Můžete mít “fine clothes”, i pokud vám to background nedává
- Můžete mít meč nebo jinou obdobnou zbraň, neboť slouží i jako symbol vašeho původu či úřadu
Ideální skupina by měla umět pokrýt následující oblasti:
- Voják
- Vyjednavač
- Felčar
- Učenec
Nejnovější komentáře